2025. 02. 19

Săpați adânc în tunelul de suprafață - Metro Exodus Game Guide

Arat adânc în tunelul de suprafață - Metro Exodus Game Guide


Puține jocuri din Europa de Est au obținut un succes serios pe piața internațională, dar creatorii S.T.A.L.K.E.R. și Cossacks au dovedit că merită atenția. Nu este surprinzător faptul că dezvoltatorii de la GSC Game World sunt, de asemenea, responsabili pentru seria Metro, care continuă tema post-apocaliptică a seriei anterioare și este, de asemenea, un FPS bazat pe literatură, concentrându-se pe consecințele unui holocaust nuclear și pe lupta restului omenirii de a supraviețui. Echipa de la 4A Games nu a stat pe lauri în ultimii șase ani și, în sfârșit, îi scoate pe eroii noștri din sistemul de tuneluri întunecate și umede ale metroului din Moscova.


Metro 2033 și Last Light au o structură liniară, cu un action-adventure atât de spectaculos și atât de sensibil la luptele supraviețuitorilor prinși sub pământ, încât au reușit să depășească defectele și neajunsurile ambelor jocuri. Este un deliciu care nu te cucerește cu tonul său vesel, cu gameplay-ul rapid sau cu jocul de arme frenetic, ci mai degrabă cu atmosfera sa incontestabil de puternică și sumbră și cu complotul bazat pe poveste. Așadar, dacă sunteți în căutarea unei experiențe sandbox relaxate sau a unei acțiuni gen Doom, sunteți pe drumul greșit, dar dacă sunteți în căutarea unei aventuri cu un ritm mai lent, uneori de groază, veți avea parte de o lume post-apocaliptică meticulos creată, care nu poate nega câtă dragoste a fost pusă în ea.

Nem fagyoskodunk már sokáig


Așa că Metro își urmează propriul drum, adăugând elemente care ajută la menținerea interesului jucătorului până la sfârșit. Acest lucru este valabil mai ales pentru Exodus, care, în ciuda aparențelor, nu se rupe complet de structura liniară, ci pur și simplu vă oferă suficientă libertate pentru a menține experiența proaspătă și complexă, dar în același timp familiară și recognoscibilă. Principala forță motivantă este, prin urmare, experiența explorării, care, datorită varietății de locații noi, a devenit chiar mai distractivă și mai interesantă decât înainte, dar fără a ucide conceptul original prin adăugarea unei zone vaste, dar inutil de goale, de free-roaming. Acest lucru nu este neapărat original, desigur, deoarece seria Tomb Raider funcționează pe un principiu similar, în care, pe măsură ce progresezi în poveste, primești zone deschise de diferite dimensiuni. În același timp, cei de la 4A nu încearcă să crească timpul de joc prin umplerea hărții cu obiecte de colecționat nesfârșite, deghizate în sarcini și conținut pentru a evita alergatul inutil. Aici, majoritatea sarcinilor opționale se adaugă poveștii sau cel puțin vă îmbogățesc echipamentul, iar colectarea poate fi o cheie pentru supraviețuire, oferindu-vă un sentiment real de scop și realizare în schimbul timpului dvs. Desigur, rătăcirea într-o lume detaliată este o experiență în sine, dar nu trebuie să fie o excursie plăcută. Povestea este rotundă în sine, nu detaliile descoperite întâmplător sunt cele care îi dau sens, amintirile scrise sau înregistrările audio nu fac decât să adauge profunzime și să extindă universul.

Kicsit enyhül az idõ, de lesz ez még jobb is


O, frate, unde te duci?

În primele două episoade, protagonistul nostru descoperă intențiile unei rase mistice care apare după un război nuclear și ajută la confruntarea grupurilor care folosesc ideologii politice extreme pentru a-i diviza pe supraviețuitorii vulnerabili. Ulterior, eroul nostru nu poate renunța la ideea că populația izolată a Moscovei nu poate fi singura supraviețuitoare a loviturilor atomice, iar odată ce găsește certitudinea, călătoria poate începe. O călătorie care îl va duce departe de ruinele dezolante ale Moscovei devastate nuclear și îi va oferi posibilitatea unei noi vieți. Povestea a fost scrisă de autorul și jurnalistul rus de science fiction Dmitri Glukhovsky, iar Metro 2033 a fost o adaptare directă a romanului său cu același nume. Și, spre deosebire de Andrzej Sapkowski, inspiratorul din spatele jocurilor de succes Witcher, el a fost încântat să fie implicat în crearea interactivă a viitorului său alternativ. The Last Light nu a mai fost o adaptare a viitorului roman, deoarece povestea anului 2034 nu se potrivea jocului la fel de bine ca primul volum, așa că autorul însuși a ajutat la crearea secvenței, iar această colaborare fericită a fost menținută pentru Exodus. Oricine a jucat cu prequel-urile își va aminti că tonul, cu toate momentele sale sumbre, este foarte uman și, în principiu, transmite optimism. Unul dintre semnele distinctive ale genului science-fiction este că, răsucind puțin unele elemente ale realității noastre, poate ascuți și discuta probleme importante din perspective diferite. Așadar, scriitorul a fost fericit să lucreze la Exodus nu doar pentru că este el însuși un fan al jocurilor video, ci și pentru că recunoaște rolul genului și potențialul acestuia. Un joc poate fi consumabil și distractiv fără a fi superficial și fără a provoca la reflecție.

Așadar, stilul oarecum ironic al seriei nu este întâmplător. Și Metro nu este un joc pentru mase, trebuie să-și prezinte ideile într-un mod care să fie ușor de înțeles, astfel încât să nu comunice cu un grup îngust, snob. Monologurile lungi ale personajelor sunt încă prezente, așa că cei care au fost descurajați de acest lucru în trecut ar fi bine să fie pregătiți. Stilul narativ al jocului nu s-a schimbat, așa că încă o dată vom avea parte de o serie de evaluări expansive ale situației și de propoziții descriptive, tot în stilul nealterat al romanelor rusești. Protagonistul nostru, pe de altă parte, este neschimbat și enervant de mut, în contrast puternic cu scurtele rezumate pe care ni le oferă în tranzițiile dintre capitole, pe care încă nu le pot plasa. Prin comparație, NPC-urile și personajele sunt adevărate trăncănele și este ca și cum și-ar vărsa gândurile și sentimentele fără întrebări. Acest lucru este probabil deliberat, creatorii vor să ne lase pe noi să decidem ce să facem cu ceea ce se spune, dar în același timp, tăcerea care i se potrivea lui Gordon Freeman s-ar putea să nu i se potrivească lui Artyom, mai ales dacă acesta începe să se lamenteze după toată tăcerea.


Orar punctual, trenuri bine îngrijite

Ceea ce nu s-a schimbat este nici peisajul uimitor. Pentru a crea o atmosferă puternică, băieții au folosit propriul lor motor 4A. Aspectele vizuale sunt mai uimitoare ca niciodată și, din nou, au făcut-o cu un design artistic detaliat. Și pentru prima dată, motorul grafic refăcut permite o varietate de medii exterioare, cu vreme dinamică, schimbări de oră ale zilei și efecte de mediu spectaculoase. Mult discutata funcție ray tracing este disponibilă și pentru posesorii de plăci grafice RTX, iar de data aceasta pare să își dovedească valoarea. Aceasta poate duce mult lăudatele efecte de lumină-umbră din episoadele anterioare la un nou nivel, cu condiția să aveți hardware-ul puternic potrivit și, desigur, scump. Desigur, grafica nu este totul, dar de data aceasta nu ne putem plânge că primim doar un cadru frumos, dar gol pentru banii noștri. Peisajele post-apocaliptice nu au fost poate niciodată atât de realiste, iar șansa de a le explora fără a-ți risca viața nu a mai fost atât de atrăgătoare de mult timp. Din păcate, nu putem trece peste faptul că nu a reușit să scape de toate afecțiunile copilăriei după atâția ani, așa că scenariile care se lipesc și se scot, texturile care alunecă unele peste altele sau personajele care se mișcă uneori ciudat vor reveni, dar nu în măsura în care strică experiența de joc. Am văzut un cadavru căzând pe o terasă, am avut o mitralieră blocată în mâna unui npc în timpul unei călătorii cu liftul pre-scrisă și a trebuit să reîncarc punctul de control cu un minut mai devreme pentru a opri împușcăturile continue. Acum cineva să-mi spună că nu avem suficiente scene de acțiune. Deci, jocul nu este perfect, dar este suficient de fermecător și detaliat pentru a trece cu vederea aceste defecte. Nu o dată în timpul jocului am întâlnit ceva care m-a făcut să repornesc o întreagă secțiune a hărții, ci mai degrabă am întâlnit mici lucruri care ar fi trebuit să fie recunoscute și reparate până acum. În timpul testului, actualizările care au fost lansate între timp nu erau încă disponibile, așa că dacă obțineți jocul acum, este posibil să puteți încerca o versiune mai stabilă.

Az elsõ akadály


Exodus a atras atenția prin varietatea de locații pe care le oferă spre vizitare, iar în această privință nu a dezamăgit. Pentru a părăsi capitala înghețată, trebuie mai întâi să deturnăm o locomotivă cu aburi, iar monstrul de fier Aurora va remorca compania noastră de-a lungul căii ferate transsiberiene, traversând Rusia. Harta se bazează pe peisaje reale sau pe zone inspirate din puncte geografice existente, deci nu este un model unu la unu al Pământului, dar gările au fost atent create pentru a da impresia unui continent care geme în urma apocalipsei. Aici intră în joc toate cele patru anotimpuri, deoarece fiecare dintre cele patru localități are propriul mediu biologic și o vreme unică. Astfel, pentru prima dată, ne confruntăm cu râuri umede, ploi acide, mlaștini care scuipă gaze otrăvitoare și paraziți mutanți care se dezvoltă pe uscat și în apă. Dacă toate acestea nu erau de ajuns, vedem, desigur, și locuitori locali care și-au adaptat modul de viață la mediul biologic actual. Ne confruntăm cu religii perverse, credințe extreme și micro-societăți născute din vulnerabilitate și frică, a căror izbăvire nu va fi doar sarcina noastră. În cea mai mare parte, suntem doar în derivă, supraviețuitori, conduși doar de dorința de a cunoaște lumea care s-a deschis brusc și de a găsi un colț locuibil, pașnic. Desigur, acest lucru este constant zădărnicit de peisajele ucigașe, abia reușim să scăpăm de Volga umedă, Marea Caspică pustie este traversată de furtuni de nisip și gheizere de petrol în flăcări, iar între timp trebuie să ne luptăm cu mutanți și diverse bande de tâlhari care apar peste tot. Pe măsură ce vă apropiați de destinație, veți găsi un mediu mult mai verde și mai sănătos, cu o pădure de culori frumoase de toamnă care împodobește ruinele slab împrăștiate, dar haitele de lupi mutanți și o comunitate inspirată de Lord of the Flies vă asigură că veți avea nevoie de mai mult decât un termos de ceai fierbinte pentru a rămâne în viață.

Hasznos pepecselés


Aici ajungem la mecanicile care ne condiționează supraviețuirea și modelează intriga. Gestionarea echipamentului nostru este la fel de importantă ca și înainte, însă atelierul portabil înghesuit în geanta noastră de drumeție ne permite să confecționăm anumite articole din mers. Vom avea două tipuri de materiale de raționat, nu numai pentru a face muniție, prim ajutor și explozibili, ci și pentru a curăța armele noastre murdare în mod regulat. Anumite modificări pot fi făcute doar pe bancurile de lucru slab împrăștiate, iar armele pe care le găsiți pot fi selectate în mod liber în trenul nostru, care servește ca un hub central, oferindu-vă șansa de a vă înlocui arsenalul din când în când. Cele trei arme de foc pe care le porți cu tine pot fi adaptate la situația în cauză dacă ai găsit în prealabil accesoriile potrivite pentru ele, așa că merită să verifici fiecare colț. De asemenea, poți lua încărcătoare mai mari, lunete sau accesorii pentru rază de acțiune de la adversarii tăi căzuți, dar dacă faci bine misiunile secundare sau accepți locații cu aspect riscant, poți obține chiar și unele upgrade-uri înainte de timp. Deci, dacă se întunecă, puteți trece de la o lunetă convențională la o lunetă cu vedere pe timp de noapte cu o mișcare a încheieturii mâinii, sau dacă este nevoie de stealth, veți avea un amortizor de zgomot la îndemână. O mască de gaze și filtre cu utilizare limitată sunt accesorii esențiale. Respirația poate fi îngreunată în orice moment de un nor de gaz sau chiar de o furtună de nisip, iar pe denivelări mai grele puteți rămâne rapid fără materialele necesare pentru încărcarea vieții. Aici intră în joc unul dintre elementele cheie ale jocului, stealth-ul. Seria a făcut anterior o mare afacere din acțiunea judicioasă, deoarece, în plus față de evitarea uneori a schimburilor de focuri pentru a vă păstra rezervele, jocul va lua ocazional rute alternative dacă puteți reține măcelul. Măcelărirea civililor are un preț, desigur, dar dacă oferiți un cuțit în loc de o palmă oamenilor înarmați care se apropie din spate, ați putea fi recompensat cu o mică surpriză mai târziu. Pe cât posibil, rămâi consecvent, astfel încât să te poți aștepta la rezultate pozitive. De exemplu, uitându-mă la playthrough-ul altui jucător, am surprins o scenă cheie în care unul dintre coechipierii noștri a greșit, în timp ce pentru mine, el a fost un membru util al echipei de atunci. Cheia este să vă faceți timp să acordați atenție detaliilor, să ascultați dialogul și să acordați atenție personajelor secundare, deoarece nu numai că puteți obține misiuni, dar puteți preveni un rezultat negativ. Nu vă faceți griji, vor exista o mulțime de drame și moarte, dar sentimentul de realizare, de a fi făcut o diferență și de a fi avut un impact pozitiv asupra evenimentelor, poate fi cu adevărat înălțător.

Ezt a járgányt csak loptuk


În final, aș dori să menționez câteva dintre aspectele negative, care nu pot fi ignorate. Din păcate, vocile de dublaj mult criticate încă sună foarte ciudat, engleza vorbită cu accent rusesc tinde să vă rănească urechile și, deși este ceva cu care trebuie să vă obișnuiți, nu este o soluție foarte elegantă. Aplaudăm consecvența dezvoltatorilor, dar nu cred că jocul ar fi fost criticat serios dacă ar fi angajat actori nativi vorbitori de engleză pentru un joc care oricum era destinat unei piețe internaționale. Cu mare dificultate, am reușit în cele din urmă să observ că meniul principal vă permite să selectați mai multe piste vocale, astfel încât să vă puteți bucura de poveste nu numai în rusă autentică, ci și în franceză, spaniolă și chiar japoneză, dacă sunteți suficient de pervers. Este o ciudățenie de neînțeles faptul că personajul nostru mult iubit se transformă într-un copil panicat odată intrat în apă și, cu excepția cazului în care există o margine de prindere în imediata noastră apropiere, ne înecăm sau ne trezim în meniul rapid după un sărut de la o creatură înotătoare neprietenoasă. La început, am crezut că râul este atât de toxic încât ne va provoca decesul în câteva clipe, dar, din păcate, acest lucru s-a dovedit ulterior a fi un gând naiv. Este adevărat că este prima dată când vedem un corp mare de apă într-un joc Metro, dar să nu ai nicio șansă să înoți până la malul aflat la câțiva metri distanță este destul de ridicol. Vor exista destul de multe scene scriptate, ceea ce este de înțeles și necesar pentru o experiență ghidată, dar aceste momente uneori se simt neputincioase și distrug iluzia spațiilor exterioare spațioase. Gândacii au fost deja menționați, dar trebuie să spun din nou cât de ambivalent se simte atunci când orgia vizuală este întreruptă de personaje care alunecă pe obiecte și între ele, sau care schimbă postura la sfârșitul unei propoziții într-o clipă; spațiile goale acționează ca scuturi impenetrabile între bariere. Iar cel mai grav dintre toate este, încă o dată, lipsa de optimizare care a cântărit asupra celor două episoade anterioare. Practic, jocul favorizează în totalitate arhitecturile Nvidia, dar chiar și acolo nu te poți aștepta neapărat la performanțe fluide. Suportul RTX este plăcut, dar dacă încerci o placă AMD mid-range sau chiar un procesor Intel de generația a patra, te poți aștepta la o scădere drastică a ratei cadrelor atunci când ajungi în spații deschise. Cele două actualizări lansate până acum ar trebui să îmbunătățească oarecum performanța, dar experiența de până acum a arătat că jocul se comportă foarte diferit pe diferite configurații. Cei suficient de norocoși să aibă un hardware mai vechi pot juca încă la o rată stabilă de 60 FPS chiar și la rezoluție Full HD, în timp ce alții se vor lupta să mențină o rată stabilă a cadrelor chiar și cu un hardware mai scump.

Csendesnek tûnik, de a tarkómba liheg vagy húsz farkas



Abonament sau doar un abonament?


În câteva rânduri, trebuie să laud efectul general pe care Metro Exodus ni-l creează cu numeroasele sale elemente mici și nu atât de mici. Timpul de dezvoltare de șase ani pare pe deplin justificat și este un bun exemplu de ce este capabil un studio atunci când nu păcălește oamenii cu un remake al jocurilor lor anterioare, modificat în câteva luni. Am fi putut avea un alt shooter încorporat într-un sistem de conducte care încearcă să revândă rețeta anterioară pe baza pozitivelor anterioare. Așa cum a făcut Bethesda cu dezamăgitor de greoi și gol Fallout 76, așa cum a făcut Assassin's Creed pentru o lungă perioadă de timp și așa cum fac mereu seriile Call of Duty și Far Cry, al căror singur noroc este că, alături de gameplay-ul matur, poveștile lor sunt în general într-o categorie aparte. 4A games nu ne scoate ochii cu un trailer spectaculos și promisiuni mincinoase, cu misiuni de eliberare a bazelor care se repetă de la sine, cu o poveste fără miză sau substanță, sau cu un plot care încape pe un covoraș de bere. Adversarii noștri reacționează la poziția noastră, ne spun dacă stăm pe o stâncă sau ne ascundem în spatele unei epave de mașină; dacă ne coborâm armele, împrejurimile noastre reacționează diferit față de noi și chiar ne iau peste picior dacă ne-am abținut anterior. Exodus îndrăznește să mediteze puțin, acordă atenție detaliilor, răsplătește atenția jucătorului și oferă o atmosferă captivantă și imagini uimitoare. Iar interacțiunile cu personajele și micile atingeri fermecătoare contribuie foarte mult la a face din aceasta o călătorie de sânge și murdărie, mai degrabă decât o experiență alienantă sau neutră. Oricine îi place jocul va trebui să se descurce fără el pentru încă un an, deoarece în prezent este disponibil numai pe Epic Store datorită unui contract exclusiv cu editorul și la un preț complet de 60 €, sau aproximativ 19.000 £.

Dani - PCX

2025. 02. 19

Preț redus de Nvidia - RTX 2060 va fi mai ieftin

Nvidia reacționează rapid la sosirea noului Radeon mid-range și își face cel mai mare rival mai ieftin
La CES din acest an, EVGA a oferit o mică surpriză când a anunțat cardurile RTX 2060 KO și KO Ultra. Modelul de bază are o viteză de ceas Boost de 1650 MHz și pornește de la un preț mai mic decât de obicei, de 299 de dolari, sau aproximativ 90.000 de dolari, ceea ce este mai mic decât prețul de pornire al modelelor de referință. Compania, cunoscută pentru produsele sale de calitate, a fost bine primită de presă și puțin știam la momentul respectiv că acest lucru va fi urmat de o reducere de preț pentru întreaga serie 2060.
Se pare foarte mult că Nvidia își reduce prețul modelelor RTX entry-level, deoarece, alături de KO, Founders Edition continuă deja la prețul redus de 299 de dolari. Motivul deciziei pare evident, deoarece AMD a lansat Radeon RX 5600 XT cu rezoluție 1080p cu puțin peste o săptămână în urmă, care ar putea fi o alternativă bună la RTX 2060 alături de seria GTX 1660. Deși presa străină nu a oficializat încă reducerea de preț, aceasta a atras atenția și asupra altor două carduri, deoarece Gigabyte RTX 2060 OC și Zotac RTX 2060 erau, de asemenea, disponibile pentru 299 de dolari la momentul respectiv.
În ciuda prețului lor accesibil, cardurile ECG nu sunt diferite de omologii lor. Ambele carduri utilizează 1920 de nuclee CUDA, 6 GB de memorie GDDR6 la bord și un bus de date pe 129 de biți, î

Browserul Edge reînnoit, Microsoft trece la Chromium!

Browserul Microsoft și-a abandonat fundațiile și va continua cu Chromium
La sfârșitul anului 2018, a apărut vestea că Microsoft va înlocui motorul browserului său EdgeHTML cu Chromium, dar va rămâne cu numele Edge. Ei au publicat, de asemenea, o justificare care explică faptul că se aliniază la liniile directoare ale convenției de dragul experienței utilizatorului și doresc să reducă fragmentarea. Acest lucru înseamnă că majoritatea paginilor vor fi optimizate pentru Chrome și browserele bazate pe Chromium, care adesea nu se afișau corect pe browserele anterioare ale Microsoft. Celălalt motiv vine din partea dezvoltatorilor, deoarece le ajută afacerea dacă nu trebuie să își adapteze munca la mai multe platforme. Nu este un secret faptul că Edge reprezintă o îmbunătățire față de Internet Explorer, care a rămas blocat în timp, dar nu a devenit suficient de popular încât să nu fie luat în considerare la crearea multor site-uri web.
Experiența de navigare este acum puțin diferită de cea cu care suntem obișnuiți cu liderul de piață Chrome, deoarece afișează paginile web exact așa cum sunt ele. Desigur, schimbările aduc și alte caracteristici utile sau interesante. De exemplu, add-ons-urile pe care le-ați îndrăgit sunt acum disponibile, dar Microsoft a pus la dispoziție și o colecție de 300 de add-ons, în cazul în care aglomeratul Chrome Web Store sau multe alte surse de add-ons nu sunt suficiente. De asemenea, p

Leagănul PUBG? Încearcă Arma III timp de o săptămână

A treia tranșă a simulatorului de război a fost puternică timp de șapte ani, iar acum este disponibilă pentru a juca ca parte a unei noi promoții, și este la reducere grea.
Pentru cei care nu înțeleg ce este atât de grozav despre seria Arma, există acum o săptămână întreagă pentru a se familiariza cu FPS-ul tactic realist și greoi simulaționist, Arma III fiind gratuit pentru a juca timp de o săptămână. Creatorii de la Bohemia Interactive au sărbătorit anul trecut o bază de patru milioane de jucători sau faptul că PlayerUnknown's Battlegrounds, care a atins, de asemenea, o popularitate considerabilă, a pornit de la un mod Arma pentru fani.
Comunitatea activă face un joc de război captivant și provocator și mai interesant. În timp ce unii oameni consideră frustrant să învețe comenzile sau chiar cele mai de bază mecanici, baza largă de fani a petrecut mai mult de 600 de milioane de ore jucând jocul până în 2018. Campania single-player originală lipsă a fost completată, urmată de o multitudine de conținut digital, vehicule, locații și add-on-uri.
Seria Arma este, prin urmare, văzută de masa de jucători mai mult ca o platformă comunitară decât ca un adevărat joc FPS, mulți dintre ei petrecându-și o mare parte din timp făcând și jucând moduri, multe dintre acestea putând fi familiare cu DayZ sau PUBG, care au fost create inițial pentru partea a doua, dar au fost adaptate ulterior pentru partea a treia î
Recenzii
Trebuie să vă conectați pentru a finaliza evaluarea. Intră în cont
PCX 2006-2025.
Gestionarea cookie-urilor / cookie-urilor Utilizăm cookie-uri pe site, ale căror detalii pot fi găsite aici.