Acest scurt tutorial mă duce într-un domeniu care îmi este aproape complet străin, pentru că trebuie să fiu sincer, nu știu prea multe despre mașini sau sporturile cu care sunt asociate și, prin urmare, nu sunt foarte atras de lucrările de tip simulator. În afară de câteva șanțuri ocazionale, nu am jucat prea multe în acest gen, dar Codemasters are o istorie lungă de jocuri de raliu, cu seria Colin McRae sunând un clopot familiar. Desigur, lansările nu au trecut neobservate, așa că atunci când am văzut că Dirt Rally 2.0 a fost lansat, m-am gândit să văd ce are în magazin pentru adevăratul diletant.
Din introducere, vă puteți da seama că nu sunt un pre-orderer sau un cumpărător în prima zi, ci mai degrabă am răsfoit recenziile STEAM și opiniile fanaticilor care dețin seturi de simulatoare scumpe cu o anumită considerație. În lumina recenziilor care se scurgeau încet, am crezut că merită să încerc jocul, chiar dacă nu am echipamentul potrivit pentru a-l conduce. Regula care se aplică la majoritatea jocurilor de curse serioase se aplică și aici. Este cu adevărat plăcut doar dacă aveți cel puțin un set de roți mai ieftine, un controler va face ca o soluție de mijloc, iar tastatura este ultima soluție. Pentru cei care o preferă pe cea din urmă, sunteți într-o poziție mai bună decât în jocul anterior, pentru că jocul nu este imposibil de jucat cu o tastatură, și chiar am reușit să iau virajele pe alocuri.
Episodul precedent a fost lansat în 2015, iar motorul nu putea fi acuzat de o revoluție grafică, însă fanii genului au fost bine recompensați de experiența autentică de condus și de comportamentul realist al vehiculelor pe terenul variat. Situația este similară și acum, cu o vizualizare corectă la setările maxime, dar dacă nu ar fi fost un simulator, sunt sigur că am fi fost mai deranjați de faptul că nu am putut obține mai mult de la el. Lumina luminilor se filtrează frumos prin teren la cursele de noapte și iluminează cu fidelitate drumul din față până când câteva stânci sau copaci le dezactivează. Pe terenul îmbibat de ploaie sau în noroi, mașinile se comportă diferit decât pe porțiunile acoperite cu praf sau chiar asfalt, iar acest lucru se va scala, desigur, și mai mult cu mașini de caracteristici diferite. În același timp, mașina ta nu va lăsa urme pe nicio suprafață, noroiul sau nisipul nu se vor scufunda sub tine, iar efectul de apă și praf biciuit încearcă să compenseze acest lucru. La urma urmei, când mergi cu viteză, cine va verifica dacă ai lăsat o urmă în urma ta? Când plouă, nu poți vedea picăturile de ploaie de pe sol sau chiar de pe parbriz, dar cel puțin parbrizul se udă. Este un lucru mărunt, dar eu, unul, aș fi mai atras de experiență dacă motorul jocului ar putea gestiona astfel de efecte și mediul nu ar fi atât de static. Nici culorile și condițiile de iluminare nu par întotdeauna reale, în timpul curselor de amurg sau de noapte totul pare mai colorat decât te-ai aștepta, dar umbrele contribuie la efectul general. În mod interesant, acest aspect este lăudat la cer în altă parte, iar HDR este disponibil pe console, deci adevărul poate fi pe undeva la jumătatea drumului. Una peste alta, nu există niciun motiv să te plângi, acesta nu este un joc arcade în care este suficient să găsești accelerația și să privești efectele clipind.
Simularea fizică nu se oprește aici, eficiența noastră va fi în continuare afectată de starea vehiculului nostru. Dacă nu suntem atenți, piesele care se strică în timpul unei curse pot face imposibilă victoria. Așadar, se așteaptă curse judicioase, cu penalizări pentru reparații mai mari de un nivel, la fel cum nu merită să abandonezi prea des dacă vrei să îți completezi turele într-un timp decent. Cam asta este tot în ceea ce privește modificările, nu vă puteți crea propriile mașini vopsite la comandă și asta scade din valoarea modului carieră. Cursele vor avea loc în șase țări, și anume Argentina, Australia, Noua Zeelandă, Polonia, Spania și Statele Unite. Voi opri rapid lista simplă aici și voi păstra cele 5 minute de ură pentru sfârșit. De fapt, pentru a deține jocul complet, nu trebuie să plătiți prețul integral, ci de aproape o dată și jumătate mai mult. Codemasters s-a alăturat, de asemenea, rândurilor companiilor care taie conținutul pre-făcut și îl fac disponibil pentru jumătate din prețul jocului de bază. Ei nici măcar nu pot apăra acest lucru ca fiind o decizie a editorului, pentru că o fac ei înșiși. Dacă doriți să obțineți cursele din Germania, Monte Carlo și Suedia - plus 8 piste de rallycross - veți avea nevoie de pachetul Deluxe DLC, al cărui prim sezon include această compilație. Mi se pare incorectă această abordare, având în vedere că precedenta tranșă din 2015 a inclus aceste națiuni ca standard și nu sunt oferite alte caracteristici inovatoare sau moduri de joc pentru a compensa cumpărătorul.
Printre tipurile de curse, găsim cursa tradițională off-road, în care adversarul tău este timpul, iar partenerul tău este navigatorul. Există șase piste pentru fiecare țară și șase piste în direcții opuse. De asemenea, vă puteți îmbunătăți precizia în modul Time Trial, iar în meniul Custom vă puteți crea propria cursă, cu alegerea voastră a pistelor, a orei și a vremii. Printre mașinile disponibile se numără și minunățiile nespuse ale zorilor sportului și specialitățile timpului nostru, dintr-o listă de aproximativ 50 de modele. Acest lucru a fost suficient pentru mine, deoarece luarea virajelor, echilibrarea frânelor și a acceleratorului și, uneori, chiar menținerea mașinii pe patru roți a fost o provocare, dar vor exista cei care vor simți lipsa selecției. De asemenea, este disponibilă campania oficial licențiată FIA World Championship rallycross, care prezintă vehicule extrem de sălbatice și curse agresive de contact pe piste cu suprafață plană special construite. Pentru a-ți crește șansele de câștig, merită să profiți de opțiunea Shakedown înainte de începerea cursei live. Aici puteți parcurge o secțiune scurtă a pistei și puteți folosi experiența pentru a schimba anvelope sau piese, pentru a regla setările de manevrare sau asistența mașinii.
Desigur, nu trebuie să renunțăm nici la funcția online, care, din păcate, are un impact negativ asupra imaginii de ansamblu, deoarece fără o conexiune la internet nu putem deschide nici măcar unele meniuri. Sub fila "Evenimente", de exemplu, puteți finaliza provocări zilnice sau săptămânale, dar există și funcția "Echipa mea", care a debutat în Dirt 4, unde puteți angaja mecanici pentru reparații mai eficiente și chiar să le faceți upgrade. Deși nu puteți alege scheme de vopsea personalizate sau sponsori pentru mașinile dvs., puteți alege din câteva configurații predefinite, ceea ce este mai mult decât nimic. În general, timpul petrecut cu Dirt Rally 2.0 a fost surprinzător de plăcut. Deși încă nu este genul meu preferat și nu simt nevoia de a petrece săptămâni întregi reducând timpii pe tur, nu este exclus să încerc în viitor fie secvențe, fie titluri concurente, cum ar fi seria WRC. Jocul a rulat corect, dar la rezoluția Full HD și setările maxime, a împins GTX 1080 sub 60 FPS, ceea ce nu cred că se justifică din punct de vedere vizual, deși mulți ar susține alături de mine că odată cu simularea fizicii, performanța este destul de ușor de înțeles. Pentru pasionații de raliuri, noul joc de curse de la Codemasters pare o alegere bună, dar să sperăm că pe viitor vor putea replica sau măcar să se apropie de succesul memorabil al lui Colin McRae Rally 2. Puteți adăuga versiunea de bază a jocului la biblioteca STEAM pentru 55 € și ediția Deluxe pentru 75 € (17.000 £ și 24.000 £), în timp ce pachetul Deluxe separat va adăuga 30 € (9.500 £) la jocul de bază ușor mutilat.