Anunțul Valve o pune cu un pas înaintea Facebook, iată cum va arăta Valve Index
Piața de comerț electronic cu realitate virtuală primește un impuls, cu un preț corect și o dată de lansare viitoare pentru Valve Index
Conferința de două zile F8 a Facebook nu a fost doar despre noutățile de pe rețeaua de socializare, deoarece compania gigantului Mark Zuckerbeg a făcut incursiuni și în alte domenii. O astfel de mișcare a fost achiziționarea gigantului de tehnologie VR Oculus Rift, când a învins potențialii cumpărători ai companiei finanțate de comunitate într-o tranzacție care s-a încheiat în urmă cu cinci ani cu o ofertă de 2 miliarde de dolari. Chiar și atunci, decizia Facebook nu a părut prematură, nume precum John Carmack, geniul programării care a fondat id Software, și Atman Binstock, care a condus dezvoltarea VR la Valve, transferându-se de asemenea la Oculus. Desigur, Valve, care a devenit un gigant cu Steam, nu s-a lăsat descurajată și a început să își dezvolte propriile dispozitive VR, oferind dezvoltări competitive și orientate spre viitor, menținând în același timp prețurile într-un interval rezonabil. Aceștia oferă chiar o compatibilitate relativă cu produsele concurente, ceea ce este o mișcare foarte simpatică din perspectiva utilizatorului. Cele două companii și-au prezentat cifrele finale în urmă cu câteva zile, iar anunțul Valve Index, care a fost anunțat anterior, a fost sincronizat pentru a coincide cu lansarea noului Oculus.
Valve Index va consta dintr-o cască, o pereche de controlere și o unitate de bază separată, care vor fi disponibile separat și sub formă de pachet. Ochelarii utilizează ecrane LCD cu o rezoluție de 1440×1600 pixeli per ochi, care utilizează cu 50% mai mulți subpixeli decât tehnologia OLED utilizată anterior în alte dispozitive. Reîmprospătarea imaginii va putea funcționa în 90Hz, 120Hz și un mod experimental de 144Hz, toate cu un unghi de vizualizare de 130 de grade, care este cu 20 de grade mai mare decât cel oferit de Vive Pro. Veți putea, de asemenea, să ajustați manual lentilele la ochii dvs. pentru a obține unghiul de vizualizare potrivit, iar butonul de calibrare IDP mult sperat va fi la îndemână. Astfel, nu este nevoie să vă bazați pe setările software cu jumătate de soluție, Valve se asigură că imaginea este la distanța optimă și fără neclarități.
Dar cea mai interesantă caracteristică nouă este în mod clar cele două controlere "Knuckles", care sunt rezultatul experienței noastre și al dispozitivelor concurente și despre care primele teste sugerează că oferă cea mai bună experiență de utilizare de până acum. Pe lângă faptul că se adaptează perfect la dimensiunile individuale ale mâinilor, acesta utilizează 87 de senzori diferiți și include senzori sensibili la presiune care disting un deget de altul, astfel încât funcționează împreună cu butoanele tradiționale pentru a asigura un control precis și pentru ca fiecare pasionat de VR să îl poată utiliza după bunul său plac. Dispozitivul este compatibil cu căștile HTC, cu unitățile de cap SteamVR 2.0 și acceptă toate jocurile SteamVR, astfel încât oricine are deja echipamentul potrivit își poate îmbunătăți experiența de joc cu o pereche de Index Controllers.
Desigur, există, de asemenea, camerele, care sunt situate în cele două colțuri inferioare ale panoului frontal, o cască cu un microfon încorporat și o pereche de unități externe de anulare a zgomotului și, ca și controlerul, este compatibil cu unitatea principală HTC, astfel încât capacitatea de a "actualiza" este un dat. Căștile vor costa 499 $, sau aproximativ 144 000Ft, iar unitatea separată a senzorului va costa 149 $, sau aproximativ 43 000Ft. Dacă vă interesează doar controllerele, le puteți obține pentru 279 $, sau aproximativ 80 000Ft, iar pachetul complet cu toate elementele este de 999 $, care este în prezent aproape 289 000Ft. Nu există încă informații cu privire la expedierea în Ungaria sau la prețurile TVA și taxele vamale, dar data de lansare este exact 28 iunie.