Plăcile Nvidia GTX primesc și suport Ray Tracing
După cum se pare, seria RTX nu este singura care poate utiliza tehnologia cunoscută sub numele de ray tracing, deoarece o formă mai limitată a acesteia poate fi găsită și în anumite plăci grafice GTX
Nvidia a vorbit despre planurile sale de viitor la GTC (GPU Tech Conference), unde a discutat și despre tehnologia ray tracing. Tehnologia ray tracing în timp real, care a fost introdusă anul trecut cu modelele RTX, nu este încă disponibilă pentru multe jocuri și nu în cel mai eficient mod, deoarece duce întotdeauna la degradarea performanței. De aceea, a fost deosebit de surprinzător faptul că afirmația lor zgomotoasă anterioară că noua caracteristică este disponibilă numai cu dispozitivele RTX nu a fost în întregime adevărată. În urma anunțului, Nvidia va face în curând ray tracing disponibil pe modele selectate din seria GTX, pe un domeniu de aplicare puțin mai restrâns.
După aceasta, nu suntem surprinși că nu numai noile GTX cu arhitectură Turing vor fi capabile de sarcină, ci și seria bazată pe Pascal, care nu are suport nativ în întregime, de la modelul GTX 1060 6GB în sus. Astfel, odată cu actualizarea planificată pentru luna aprilie, acestea vor primi suport DirectX Raytracing (DXR), permițând nucleelor CUDA să efectueze operațiile de nivel scăzut necesare pentru a obține efectul. Decizia este cel puțin ciudată, deoarece tehnologia, deși interesantă, nu este perfect lină pe plăcile RTX dedicate cu nuclee RT, astfel încât este probabil ca aceste operațiuni reduse să sacrifice și performanța.
Acest lucru este ilustrat de graficul care compară un GTX 1080Ti cu un RTX2080. Concluzia este că placa de vârf a generației anterioare este de aproximativ patru ori în urmă, ceea ce ar putea cauza gamerilor probleme serioase cu funcții suplimentare activate la setări ridicate. Decizia este probabil mai mult una promoțională, deoarece dacă ray tracing-ul poate fi încercat într-un mod oarecum plăcut, ar putea încuraja unii utilizatori să cumpere dispozitive mai avansate.
Poate legată de acest lucru este demonstrația hilară în care clasicul FPS retro Quake 2 din 1997 a fost turboalimentat cu capabilități RTX. Participanții la demonstrație au putut vedea în timp real cum efectele realiste de iluminare și reflexie au adus jocul la viață. Videoclipul este extrem de impresionant și arată cum soluțiile utilizate în industria cinematografică deschid posibilități pentru dezvoltatorii de jocuri de a obține în viitor efecte vizuale realiste fără precedent.