O groază Cthulhu demnă de Lovecraft ajunge în sfârșit în martie?
H. P. Lovecraft, unul dintre cei mai influenți scriitori de la începutul secolului al XX-lea, a fost unul dintre creatorii și figurile definitorii ale groazei.Cel mai faimos dintre miturile create de el este Cthulhu, unul dintre monștrii antici care au stăpânit pământul timp de milioane de ani, care nu a părăsit lumea noastră și care doarme veșnic, așteptându-și trezirea și întoarcerea tovarășilor săi.Groaza și spaima evazivă și supranaturală din inima acestui univers mitic dezvăluie insignifianța umanității la scară cosmică și ne poartă în adâncurile psihicului uman.
Materialul oferă astfel combustibil pentru o varietate de producții distractive, o atmosferă puternică și o poveste înfricoșătoare pentru un creator talentat. Datorită caracteristicilor sale, rezonează cel mai bine cu genul aventură, dar au fost realizate relativ puține producții de un calibru mai mare care au trecut testul timpului în mai multe feluri și au rămas în conștiința publică până în prezent. Printre acestea se numără Alone in the Dark din 1992, care poate fi văzut ca un precursor al Resident Evil, dar mulți încă își amintesc de aventura horror cu vedere interioară Cthulhu: Dark Corners of the Earth, care, în mod paradoxal, reușește să ne atragă în atmosfera sa întunecată, încercând în același timp să descurajeze jucătorul în orice mod cu gameplay-ul său defectuos și grafica slabă chiar și la momentul lansării sale. Din când în când, desigur, reapar creatori care încearcă să evoce atmosfera de tip Lovecraft și zeitățile antice, dar întotdeauna nu reușesc să facă o treabă completă și demnă de această temă. Așa s-a întâmplat anul trecut cu încercarea celor de la Cyanide Studios, care s-a numit simplu Call of Cthulhu, însă rezultatul final a fost atât de mediocru încât puțini jucători, nu doar cei adormiți în adâncuri, ci chiar gameri, au răspuns chemării.
The Sinking City, pe care unii membri ai presei au avut ocazia să-l încerce anul trecut, întrerupe seria calității fluctuante. Potrivit rapoartelor, chiar și această producție timpurie a fost o experiență plăcută, dacă acesta este un mod de a descrie o producție întunecată, curajoasă și masiv 18+. Frogwares este încă o echipă cu sediul în Ucraina care încearcă să își facă un nume pe piața internațională cu o campanie single-player exigentă și poate primul joc important în acest gen de ani de zile. Dacă echipa reușește cu adevărat, jocul lor s-ar putea ridica cu ușurință deasupra jocurilor indie și retro care omagiază moștenirea lui Lovecraft.
Cine ești aici, arată-ți actul de identitate
Creația destinată exclusiv adulților își propune să creeze o experiență horror întunecată, fără compromisuri, în armonie cu un joc de aventuri detectivistice cu ritm lent și foarte detaliat. Protagonistul ars al poveștii este un motivator puternic, cu o față chinuită, un trecut plin de amintiri obsedante și o cale spre nebunie. Suntem în anii 1930, iar micul oraș american în care are loc acțiunea este inundat în mod neașteptat de mare. Acest val nenatural, care lasă populația în pragul disperării, ne dezvăluie evenimentele teribile care s-au abătut asupra localnicilor și misterele sinistre care rămân de rezolvat. Investigația în stil TPS ne poate aminti de L.A. Noire, unde complotul era liniar în ciuda metropolei întinse, dar în acest caz ni se oferă mult mai multă libertate pentru a dezlega cazurile. Ca de obicei, veți putea finaliza o serie întreagă de misiuni secundare alături de firul principal, dar investigația va necesita o concentrare și o logică reale. Puteți face pașii necesari pentru rezolvarea sarcinilor în orice ordine doriți, mai degrabă decât să urmați o cale prestabilită sau într-un ritm dictat de creatori.
Nici procesarea indiciilor și a informațiilor nu este neapărat o chestiune de a găsi o singură locație desemnată, de cele mai multe ori noi decidem unde să mergem mai departe. Depinde de noi să alegem care dintre opțiunile pe care încercăm să le folosim pentru informațiile pe care le obținem, poliția, biblioteca, morga și multe alte locații ne pot aduce mai aproape de o soluție. Martorii, atât cei vii, cât și cei morți, ne vor putea ajuta, deoarece vom avea de-a face cu o mulțime de apariții suprarealiste și halucinații care ne vor asedia psihicul, alături de părțile de vorbit și citit. Creatorii sunt foarte mândri de complexitatea sistemului pe care l-au creat, deoarece fiecare mic detaliu poate influența intriga. Un indiciu ratat, o judecată luată de bună sau un dialog lăsat nespus pot avea un impact, așa că merită jucat cu grijă și atenție.
Și, desigur, decorul și componentele literare care contribuie la crearea atmosferei ne vor ajuta să ne imersăm. Frogwares jură pe autenticitatea cu care evocă componentele lumii autorului, iar din multele lor aventuri detectivistice în stilul Sherlock Holmes, par să știe cu ce se confruntă. Din experiență, ei au un gust ușor și pentru groază, având în minte locațiile și scenele bântuitoare ale orașului și, în mod clar, le place să compună o atmosferă terifiantă. Imaginile de joc capturate anul trecut au fost luate la începutul dezvoltării, dar odată cu lansarea iminentă vine și o oarecare îngrijorare naturală cu privire la calitatea produsului final.
Trailerul scurt lansat acum câteva zile nu prezintă multe detalii noi, dar fețele personajelor încă nu arată cel mai bine, ceea ce poate fi un punct discutabil pentru o piesă care se bazează foarte mult pe interacțiunile personale. Calitatea secvențelor de acțiune este, de asemenea, o întrebare arzătoare, deoarece jocul nu va fi fără secvențele sale de fotografiere. Deși accentul se va pune pe teroare în cea mai mare parte, ocazional ne vom confrunta și cu diverse orori, probabil creaturi din locuința actuală a zeilor antici. Vampyr de anul trecut a fost criticat pentru secvențele sale de acțiune, deși nu cred că a fost chiar atât de rău pe cât a fost făcut să fie - și cu siguranță nu atât de rău pe cât am văzut până acum din luptele din The Sinking City. Singura mea amintire despre mișcarea personajelor este că este puțin agitată, iar filmarea pare tulbure și învechită. Acestea fiind spuse, sperăm să vedem nu numai o poveste bună, ci și o mișcare mai subtilă a personajului și o utilizare dinamică a armelor din The Sinking City când va fi lansat pe 21 martie.
Dani - PCX