Dezvoltatorul de jocuri Steam și Half-Life merge singur pentru a ataca piața VR
Vestea a existat până acum doar la nivel de zvon, dar, spre surprinderea multora, Valve Corporation își produce proprii ochelari VR după ce s-a asociat cu HTC.
Anunțul oficial, vechi de doar câteva zile, va fi urmat în curând de o dezvăluire mult mai substanțială. Va trebui să așteptăm până în luna mai pentru a vedea dispozitivul VR și accesoriile dezvoltate in-house de cea mai mare companie de software digital. Așa cum a devenit o manevră de marketing de rutină în ultima vreme, pagina oficială de produs pentru dispozitiv a apărut pe Steam complet neașteptat, dar suficient de mult pentru a entuziasma publicul și pentru a lansa speculații. Pagina a fost între timp eliminată, desigur, dar compania a confirmat oficial sosirea dispozitivului Index, care va fi prezentat pe 1 mai, primele livrări urmând să înceapă pe 15 iunie.
Din păcate, fișa produsului nu conține multe informații, cum ar fi rezoluția sau unghiul de vizualizare, dar oferă câteva detalii despre dispozitiv și conținutul pachetului de bază. Pentru a utiliza ochelarii, veți avea nevoie, bineînțeles, de un PC, iar pentru a intra în el veți avea nevoie de cel puțin o placă grafică Geforce GTX970 sau AMD RX480, care în prezent se încadrează aproximativ în gama de mijloc, GTX1070 fiind listată în categoria recomandată. Pe de altă parte, un procesor mai ieftin ar trebui să fie suficient pentru a începe, iar descrierea spune că veți avea nevoie de cel puțin un CPU dual-core, atâta timp cât acesta este deja Hyper-threaded, adică capabil să ruleze pe mai multe fire. Acesta din urmă sună bine în principiu, dar este puțin probabil că va fi suficient pentru a servi aplicațiilor serioase. Specificațiile includ o cască integrată, conectori DisplayPort 1.2 și USB 3.0, precum și un adaptor și o cască separate.
Ceea ce este mai încurajator din imagine este că, probabil, va utiliza camere integrate pentru a urmări mișcarea capului, astfel încât, la fel ca Oculus Quest, nu va fi nevoie să instalați senzori externi, dar este, de asemenea, posibil ca ambele să funcționeze simultan pentru a îmbunătăți precizia. Un mic cursor fizic este, de asemenea, vizibil în mod clar, care sperăm că va ajuta la calibrarea lentilelor. Așa-numita IDP (distanță interpupilară) este utilizată pentru a determina distanța dintre centrul celor două pupile ale noastre, care, desigur, poate varia de la o persoană la alta. Deoarece poziția lentilelor în ochelari este fixă, s-a întâmplat ca ochii noștri să le întâlnească la un unghi incorect, ceea ce a cauzat probleme pentru utilizatorii VR în mai multe cazuri (de exemplu, văzând o imagine neclară cu unul sau chiar ambii ochi). Micul levier de pe Index este, prin urmare, probabil destinat să remedieze acest lucru, ceea ce este cu siguranță o soluție pozitivă.
Ce versiuni ale Indexului vor fi disponibile este încă un mister, dar a fost dezvăluit faptul că perechea de controlere cu senzor de mișcare proprie Valve va fi disponibilă separat, dar aceasta nu a fost inclusă în pachetul de pe pagina scăpată. Acest lucru ridică întrebarea cu ce periferice sau accesorii neoficiale vor comunica ochelarii pe cont propriu și ce soluții vor suporta pentru navigarea în spațiul virtual. Lansarea este promisă pentru 15 iunie, dar va trebui să așteptăm până la 1 mai pentru mai multe informații, când sperăm să putem afla și prețurile.
KD - PCX